REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.OZISPA.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep www.ozispa.pl działa na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i
rozwiązywania Umów Sprzedaży oraz Umów o dostarczanie Treści Cyfrowych, tryb
postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą
elektroniczną przez Sklep www.ozispa.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki
zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia
czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.ozispa.pl
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
4.1. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 r.,
4.2. ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
4.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r.,
4.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. REGULAMIN – niniejszy
regulamin Sklepu.
2. SKLEP – Sklep
internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.ozispa.pl
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
4. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie
internetowej www.ozispa.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
5. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na
stronie internetowej www.ozispa.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
6. FORMULARZ ZAPISU NA SZKOLENIE/KURS – formularz dostępny na stronie internetowej
www.ozispa.pl umożliwiający Usługobiorcy złożenie Zamówienia i zapisanie się na
Szkolenie lub Kurs.
7. NEWSLETTER – Usługa
Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na
podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od
Usługodawcy, dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów oraz Treści
Cyfrowych.
8. SYSTEM OPINII –
Usługa Elektroniczna udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca
zamieszczanie opinii przez Usługobiorców.
9. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – MASSAGE & BEAUTY
ACADEMY OZI SPA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w
Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000910769, miejsce siedziby: ul. Związkowa 10, 20-148 Lublin, NIP: 7123421464,
REGON: 389416041, adres poczty elektronicznej (e-mail): [email protected], numer telefonu: +48 661 575 121.
10. USŁUGOBIORCA – osoba
fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
Elektronicznej.
11. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub
zawarł Umowę Sprzedaży lub Umowę o dostarczanie Treści Cyfrowych ze Sprzedawcą.
12. KONSUMENT – osoba
fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
13. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna,
osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową.
14. PRODUKT – dostępna w
Sklepie rzecz ruchoma lub usługa (Szkolenie, Kurs) będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
15. TREŚĆ CYFROWA – dane
wytwarzane i dostarczane przez Sprzedawcę w postaci cyfrowej (bon, voucher,
e-book), będące przedmiotem Umowy o Dostarczenie Treści Cyfrowych.
16. SZKOLENIE/ KURS – usługa wykonywana przez Specjalistę na rzecz Klienta
związana z promocją zdrowia, zdrowego stylu życia oraz środowiskowych i
indywidualnych czynników sprzyjających zdrowiu, a także z edukacją zdrowotną i
szkoleniową, umożliwiającą Klientowi zwiększenie kontroli nad czynnikami
warunkującymi stan zdrowia fizycznego lub psychicznego i przez to jego poprawę
oraz nabycie określonych umiejętności.
17. SPECJALISTA – Usługodawca lub osoba zatrudniona przez
Usługodawcę posiadająca wykształcenie lub uprawnienia pozwalające na prowadzenie
Szkoleń oraz Kursów odpowiednio do wykonywanego zawodu, posiadanych uprawnień i
specjalizacji.
18. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu
zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
19. UMOWA O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWYCH – umowa zawarta między Klientem, a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem jest Treść Cyfrowa.
20. ZAMÓWIENIE –
oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
lub Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych ze Sprzedawcą.
21. CENA – wartość
wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić
Sprzedawcy za Produkt lub Treść Cyfrową.
22. ŚRODOWISKO CYFROWE – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i
połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do
Treści Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
23. KOMPATYBILNOŚĆ – współdziałanie Treści Cyfrowej ze sprzętem
komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z
Treści Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.
24. FUNKCJONALNOŚĆ – zdolność Treści Cyfrowej do pełnienia swoich
funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
25. INTEGRACJA – połączenie Treści Cyfrowej z elementami
Środowiska Cyfrowego Klienta i włączenie jej do tych elementów w celu
zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Treści Cyfrowej.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW I TREŚCI CYFROWYCH ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.ozispa.pl prowadzi sprzedaż
Produktów oraz Treści Cyfrowych za pośrednictwem sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe,
zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Treści Cyfrowe oferowane w Sklepie
są Funkcjonalne i Kompatybilne ze sprzętem spełniającym wymagania
techniczne wskazane na stronie Sklepu lub niniejszym Regulaminie.
4. Informacje znajdujące się na stronach
internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient,
składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu lub Treści
Cyfrowej na warunkach podanych w jej opisie.
5. Cena Produktu lub Treści Cyfrowej uwidoczniona
na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera
wszystkie składniki, w tym podatek VAT. W przypadku Produktów będących rzeczami
ruchomymi Cena nie zawiera kosztów dostawy.
6. Cena Produktu lub Treści Cyfrowej uwidoczniona
na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena
ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się
pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów lub Treści Cyfrowych po
złożeniu przez Klienta Zamówienia.
7. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje
Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów oraz
Treści Cyfrowych. Obok informacji o obniżce, Sprzedawca uwidacznia najniższą
Cenę tego Produktu lub Treści Cyfrowej, która obowiązywała w okresie 30 dni
przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt lub Treści Cyfrowa są oferowane do
sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę
Produktu lub Treści Cyfrowej, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia
oferowania tego Produktu lub Treści Cyfrowa do sprzedaży do dnia wprowadzenia
obniżki.
8. Zamówienia można składać:
8.1. poprzez witrynę internetową za pomocą
Formularza Zamówień (Sklep www.ozispa.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
8.2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: [email protected]
8.3. telefonicznie pod numerem + 48 661
575 121.
9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie
przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w
czasie składania Zamówienia.
10. W przypadku, gdy Usługodawca jest
zmuszony, przed rozpoczęciem wykonania usługi stanowiącej Produkt (np. Szkolenie,
Kurs), z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy z
Klientem, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
11. W sytuacji, o której mowa w pkt 10
niniejszego paragrafu Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować
Sprzedawcę, czy:
11.1.przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo
11.2.odstępuje od Umowy Sprzedaży za
natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Klienta świadczeń i bez
obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
12. Jeżeli Klient odstępuje od Umowy Sprzedaży
zgodnie z pkt 11 niniejszego paragrafu lub jeżeli Sprzedawca odwołuje wykonanie
usługi stanowiącej przedmiot Umowy Sprzedaży z przyczyn niezależnych od
Klienta, Klient ma prawo, według swojego wyboru:
12.1.otrzymać usługę zastępczą o tym samym lub
wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na usługę o niższym standardzie za
zwrotem różnicy w cenie,
12.2.żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich
wniesionych przez niego świadczeń.
13. Sprzedawca odpowiada za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie usługi stanowiącej Produkt, chyba że niewykonanie lub
nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
13.1.działaniem lub zaniechaniem Klienta,
13.2.działaniem lub zaniechaniem osób trzecich,
nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w Umowie Sprzedaży,
jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć,
13.3.siłą wyższą (zdarzenie o charakterze
przypadkowym lub naturalnym tj. żywiołowym, nie do uniknięcia, takie, nad
którym Sprzedawca nie panuje, zwłaszcza zdarzenia o charakterze katastrofalnych
działań przyrody i zdarzenia nadzwyczajne w postaci zaburzeń życia zbiorowego,
jak wojna, zamieszki krajowe, epidemia).
14. Bony prezentowe oraz vouchery dostępne są
zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej. W celu zamówienia bonu lub
vouchera na wybraną kwotę Klient ma obowiązek napisania wiadomości do
Usługodawcy na adres mailowy: [email protected] Bon lub voucher, według wyboru
Klienta może zostać przesłany w wersji elektronicznej na jego skrzynkę mailową
lub odebrany w wersji papierowej pod adresem: ul. Zamojska 30, 20-105 Lublin.
15. Poprzez kliknięcie w przycisk
„Zarezerwuj”, Klient zostaje przekierowany na profil Usługodawcy w serwisie
booksy.com. Za pośrednictwem booksy.com Klient może zapisać się wybraną usługę
świadczoną przez Usługodawcę.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy o
dostarczenie Treści Cyfrowej, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez
Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt
8 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o
którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego
Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie
wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów
Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie
o prawie do odstąpienia od umowy,
4.4. potwierdzenie Sprzedawcy o utracie przez
Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu, prawa do odstąpienia
od Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych, w której przedmiotem jest Treść
Cyfrowa niedostarczona na nośniku materialnym.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta
wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta
Umowa Sprzedaży lub Umowa o dostarczenie Treści Cyfrowej między Klientem, a
Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży oraz Umowa o
dostarczenie Treści Cyfrowej będzie potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT,
paragon fiskalny lub mailowe potwierdzenie sprzedaży), który będzie dołączany
do Produktu, wydawany podczas świadczenia Usługi lub wysyłany pocztą
elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby
płatności:
1.1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek
bankowy Sprzedawcy,
1.2. płatność za pośrednictwem elektronicznego
systemu płatności (PayU.pl),
1.3. osobiście gotówką lub kartą pod adresem
ul. Zamojska 30, 20-105 Lublin.
2. W przypadku płatności przelewem
tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 43109026880000000149542800
( SANTANDER BANK POLSKA S.A.) MASSAGE & BEAUTY ACADEMY OZI SPA SPÓŁKA Z
OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Związkowa 10, 20-148 Lublin, NIP:
7123421464W tytule przelewu
należy wpisać „Zamówienie nr …”.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania
zapłaty Ceny z tytułu Umowy Sprzedaży lub Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej w
terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa stanowi inaczej.
4. Produkt oraz Treść Cyfrowa zostaną wysłane,
a usługa wykonana dopiero po ich opłaceniu, chyba że strony ustalą inaczej.
§ 6
SZKOLENIA I KURSY
1.
Realizacja Szkoleń oraz Kursów odbywa się pod adresem:
ul. Zamojska 30, 20-105
Lublin.
2.
W
celu wzięcia udziału w Szkoleniu lub Kursie, Usługobiorca jest uprzednio
zobowiązany do zapisania się na wybrany przez siebie Kurs lub Szkolenie za
pośrednictwem Formularza Zapisu na Szkolenie lub Kurs znajdującego się na
stronie www.ozispa.pl, mailowo lub telefonicznie.
3.
Szkolenia oraz Kursy odbywają się w dacie podanej w
ich opisie znajdującym się na stronie Sklepu.
4.
W przypadku chęci zapisania się na kilka Szkoleń lub
Kursów, uprasza się Klientów o uprzednie skontaktowanie się z Usługodawcą w
celu uzyskania indywidualnej wyceny pakietu.
§ 7
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU ORAZ DOSTARCZENIA TREŚCI CYFROWEJ
1. Dostawa Produktów:
1.1. koszty dostawy Produktu będącego rzeczą
ruchomą, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania
Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy
zakupionego Produktu,
1.2. na termin dostawy Produktu będącego rzeczą
ruchomą składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez
przewoźnika:
1.3. czas kompletowania Produktów wynosi do 5 dni
roboczych od momentu:
a) zaksięgowania środków pieniężnych
wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy albo
b) pozytywnej autoryzacji transakcji przez
elektroniczny system płatności.
1.4. dostawa Produktów stanowiących rzeczy
ruchome następuje w terminie do 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa
następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt),
1.5. zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane
za pośrednictwem Poczty Polskiej,
1.6. zakupione w Sklepie Produkty Klient może także
odebrać osobiście po wcześniejszym kontakcie mailowym lub telefonicznym.
2. Dostarczenie Treści Cyfrowej niezapisanej
na nośniku niematerialnym.
2.1. Treść Cyfrowa jest dostarczana po upływie
terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych, chyba że
Klient uprzednio wyraził wyraźną zgodę na dostarczenie Treści Cyfrowej przed
upływem tego terminu,
2.2. z zastrzeżeniem pkt 2.1, dostarczenie
Treści Cyfrowej następuje niezwłocznie tj. do 24 godzin od:
a) zaksięgowaniu środków pieniężnych
wpłaconych z tytułu Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej na rachunku Sprzedawcy
albo
b) pozytywnej autoryzacji transakcji przez
elektroniczny system płatności,
2.3. Treść Cyfrowa zostanie dostarczona za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy Klienta podany w
Formularzu Zamówienia,
2.4. Klient ma możliwość bezterminowego dostępu
do Treści Cyfrowej i pobrania jej na swoje urządzenie,
§ 8
REKLAMACJA
1. Reklamacja z tytułu gwarancji.
1.1.
Wszystkie
Produkty będące rzeczami ruchomymi oferowane w Sklepie posiadają
gwarancję producenta obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
1.2.
okres
gwarancji dla Produktów wynosi 12 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia
Produktu do Klienta,
1.3.
dane
gwaranta, szczegółowe informacje na temat towarów objętych gwarancją, okresu i
warunków gwarancji oraz uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji
zawiera karta gwarancyjna dołączona do Produktu lub udostępniona na stronie
Sklepu,
1.4.
gwarancja
nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotu, o którym mowa w § 11
Regulaminu, wynikających z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych
w ustawie o prawach konsumenta, które przysługują Konsumentowi oraz podmiotowi,
o którym mowa w § 11 z mocy prawa.
2. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu lub Treści Cyfrowej z Umową.
2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11
Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu lub Treści Cyfrowej z umową, są określone
w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
2.2. podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 11 z tytułu
rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
2.3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec
Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, za
brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i
ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu
określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
2.4. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec
Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, za
brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową
istniejący w chwili dostarczenia Treści Cyfrowej i ujawniony w ciągu 2 lat od
tej chwili,
2.5.
Klient zobowiązany jest do współpracy ze Sprzedawcą,
w celu ustalenia czy brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową wynika z cech
Środowiska Cyfrowego Klienta,
2.6. zawiadomienia o braku zgodności Produktu
lub Treści Cyfrowej z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub
pisemnie na adres: ul. Zamojska 30, 20-105 Lublin,
2.7. w powyższej wiadomości w formie pisemnej
lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i
przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
2.8. dla oceny niezgodności Produktu z umową,
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu mają obowiązek
udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na
swój koszt,
2.9. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania
Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia
reklamacji,
2.10.w przypadku reklamacji Klienta będącego
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu – nierozpatrzenie
reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej
uwzględnieniem,
2.11.Klient będący
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, może żądać w
pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę, a w
przypadku Treści Cyfrowych – doprowadzenia Treści Cyfrowej do zgodności z
Umową. Obniżenia Ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w
określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in.
w przypadku, gdy niezgodność towaru lub Treści Cyfrowej z umową jest istotna,
gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru lub Treści Cyfrowej do zgodności z
umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal,
pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar lub Treść Cyfrową do zgodności
z umową),
2.12. w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta
będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, Sprzedawca
odpowiednio:
a)
pokrywa
koszty wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu,
b)
pokrywa
koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu,
c)
doprowadza
Treść Cyfrową do zgodności z Umową na swój koszt,
d)
obniża
Cenę Produktu lub Treści Cyfrowej (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji
Ceny towaru/Treści Cyfrowej zgodnego z umową do towaru/Treści Cyfrowej
niezgodnego z umową oraz dodatkowo w przypadku, gdy Treść Cyfrowa dostarczana
jest częściami lub w sposób ciągły – uwzględniać czas, w którym Treść Cyfrowa
była niezgodna z Umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 11
wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego
oświadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 11 o obniżeniu
Ceny,
e)
w
przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym
mowa w § 11 – Sprzedawca zwraca im Cenę Produktu lub Treści Cyfrowej najpóźniej
w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego
odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w
§ 11 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt
Sprzedawcy, a w przypadku Treści Cyfrowej – zaprzestać korzystania z niej,
2.13.odpowiedź na reklamację jest przekazywana na
papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS,
2.14.Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty
za czas, w którym Treść Cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeśli przed
odstąpieniem od Umowy, Klient z niej faktycznie korzystał,
2.15. Sprzedawca jest zobowiązany do
zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści Cyfrowej niezgodnej z umową
oraz Treści Cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia
od umowy.
§ 9
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący
jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, który
zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa
Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w
§ 11 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży
należy dokonać zwrotu Produktu na adres:
ul. Zamojska 30, 20-105 Lublin.
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11
Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca
nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 11 o sposobie i
terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy i wzorze formularza odstąpienia
od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu, powinni obchodzić się z
Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w
sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego
paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego
dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu, wyraźnie
zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi
kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi
niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez
Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym
mowa w § 11 Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 11 Regulaminu,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o
którym mowa w § 11 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11
Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego
paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy,
liczy się:
9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca
wydaje towar będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od dnia, w
którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 11 Regulaminu (lub wskazana
przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
9.2. dla umowy, która obejmuje wiele towarów
które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego towaru, jego partii lub części
9.3. dla umowy polegającej na regularnym
dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z
towarów,
9.4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia
umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 11
Regulaminu, w wypadku Umowy:
10.1.w której przedmiotem świadczenia jest
towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2.w której przedmiotem świadczenia jest
towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3.w której przedmiotem świadczenia są
towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
10.4.o świadczenie usług, za które Konsument
jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci
prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
10.5.w której przedmiotem świadczenia jest
towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do
użycia.
10.6.w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.7.o dostarczanie Treści Cyfrowych
niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do
zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią
zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez
drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto
postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną
wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 11 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia
od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni
roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku
może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego
Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku
do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny
sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt
zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem będącym
rzeczą ruchomą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia tego Produktu
przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę
Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności
za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia
Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w
przewozie przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta
za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany
zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju.
Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie
Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o
wypowiedzeniu.
§ 11
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1.
Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność
gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty
ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą
zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością
gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego
działalności gospodarczej.
2.
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której
mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1.
niedozwolonych postanowień umownych,
2.2.
odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu
lub Treści Cyfrowej z umową,
2.3.
prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
2.4.
zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3.
Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego
paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy
Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który
jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w
szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4.
Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego
paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów
przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 12
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem
Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu oraz
Umów o dostarczanie Treści Cyfrowych,
1.2. System Opinii,
1.3. Newsletter,
1.4. Formularz Zapisu na Szkolenie/Kurs,
1.5. wysłanie wiadomości za pośrednictwem
Formularza Kontaktowego.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz
Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na
stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną
część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 13
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych
określonych w § 12 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z
tej usługi przez Usługobiorcę,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony,
2.4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu zapisania się na Szkolenie/Kurs za pośrednictwem
Formularza Zapisu na Szkolenie/Kurs zawierana jest na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą wysłania formularza albo zaprzestania jego wysyłania przez
Usługobiorcę.
2.5. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem
Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z
chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z
dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej
Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do
korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na
uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania
treści o charakterze bezprawnym.
§ 14
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług
Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie
reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji
jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym
lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 15
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi
Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o
świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (Newsletter),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze
skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w
przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza
treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do
zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim
wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej
wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku
prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia
stron.
§ 16
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie
internetowej pod adresem www.ozispa.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i
(z zastrzeżeniem § 16 pkt 3) są własnością MASSAGE & BEAUTY
ACADEMY OZI SPA SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisanej do Rejestru
Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w
Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000910769, miejsce siedziby: ul. Związkowa 10, 20-148 Lublin, NIP: 7123421464,
REGON: 389416041.
Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy,
będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.ozispa.pl, bez
zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez
kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z
elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.ozispa.pl stanowi
naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje
odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów,
nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.ozispa.pl
należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych.
Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i
zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.ozispa.pl użyte
są w celach informacyjnych.
§ 17
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są
zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek
części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów między
Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze
negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez
właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym
zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
4.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o
którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Usługodawcy.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo
do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można
pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu
może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR
(Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Otrzymuj powiadomienia o aktualnościach i o promocjach